سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Samsung.new10

نظر

شرکت اپل با رونمایی از آیفون 7 با ویژگی های جدید بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب تا 30 دقیقه ، با ظرفیت های 64،128،256 گیگابایتی و حافظه رم 2،دارای 5 رنگ طلایی، مشکی مات، رزگلد، مشکی براق و نقره ای بوده در این مطلب به صورت تخصصی به بررسی آیفون 7 128 گیگابایتی می پردازیم در ادامه با ما همراه شوید.

معرفی اپل آیفون 7

صفحه نمایش:

اپل در طراحی (Iphone 7) نسخه پلاس از نمایشگری 5.5 اینچی ، متکی بر فناوری (IPS)، رزولوشن (Retina/Full HD/1080*1920) و همچنین با تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ استفاده کرده که با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ به گفته کارشناسان فنی اپل، روشنایی بیشتری نسبت به نسل های قبلی داشته، بطوریکه رنگ های آبی و قرمز را با بهترین حالت ممکن نمایش می دهد.

بطور کلی نمایشگر آیفون 7 به نوعی همان هایی هستند که در آیفون 6 شاهد آن بودیم، بطوریکه ویبره های متفاوت برای هر منظوری حتی در هنگام روشن/خاموش کردن کلیدهای مجازی، قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان، مجهز به فناوری سنجش فشار لمس (3D Touch) با رفع نقص های نسل قبلی و در انتها بهره مندی از پوششی مقاوم در برابر جذب عرق و اثر انگشت (Oleo Phobic Coating) می باشد.

دوربین آیفون 7 شما را متعجب خواهد کرد. همه چیز عوض شده است. در هر دو نسخه آیفون 7 و 7 پلاس دوربین 12 مگاپیکسلی به کار گرفته شده است که گشودگی دیافراگم f/1.8 به همراه لنز 6 عنصره زمینه فوق العاده عالی را برای گرفتن عکس های بی نظیر و البته عکس های زنده را فراهم میکند.

دوربین آیفون7

دوربین آیفون 7 دارای امکان فوکوس تصویر یا همان تثبیت کننده تصویر میباشد که اینکار با یکبار ضربه زدن انگشت روی سوژه مورد نظر ایجاد میشود و به این ترتیب اشکالات عکس مانند تاری و... را میگیرد و عکسی بی نقص به شما تحویل می دهد .

این دوربین دارای 4 ال ای دی (LED) پیشرفته میباشد که به هنگام فلش زدن عکسی با نورکافی و درخشان و شفاف را به کاربران عرضه می کند.

هریک از عکس های گرفته شده زیر که با دوربین آیفون 7 گرفته شده بدون روتوش ، فیلتر و یا ویرایش گرفته شده است، تصور این را بکنید که یک دوربین تا چه حد میتواند عکس هایی زیبا و بی نقص به شما ارائه دهد .

 

 طراحی و ساخت:

در طراحی ساختار ظاهری آیفون 7، قاب جلویی گوشی به غیر از تغییر کلید خانه از حالت فیزیکی به فناوری لمسی فشاری تغییر دیگری نسبت به نسل قبلی خانواده آیفون نداشته است، این موضوع دارای مزیتی همچون تنظیم عملکرد صحیح این کلید در سه سطح از فشار و نقطه ضعفی در عدم کارکرد کلید هوم با دستکش به دست کاربر می باشد.

مقدار بیرون رفتگی دوربین اصلی از قاب پشتی آیفون 7 به نسبت بیشتر بوده و به همین دلیل براحتی بر روی سطح صاف و صیقلی قرار نمی گیرد، البته تغییر قاب پشتی گوشی این مشکل را حل می کند ولی بسیاری از کاربران علاقمند استفاده از رنگ بندی طراحی قاب پشتی هستند و حاضر به تعویض قاب نمی باشند.

از سوی دیگر یکی از تغییرات اساسی در طراحی ظاهری این گوشی علاوه بر حذف حالت فیزیکی کلید خانه، حذف جک 3.5 میلی متری صدا به شمار می رود که به هر حال به لبه پایینی گوشی تقارن داده شده و کاربر تنها از طریق پورت لایتنینگ و هدست اختصاصی اپل می تواند به موسیقی گوش دهد و با دو معضل عمده یعنی استفاده از تبدیل برای کاربرد هدست های معمولی و از آن مهمتر عدم شارژ گوشی و گوش دادن موسیقی بصورت همزمان روبرو است.

بطور کلی از امکاناتی که می توان در طراحی ساختار ظاهری آیفون 7 به آن اشاره کرد، مواردی از قبیل قاب پشتی یکپارچه از جنس آلومینیوم، مجهز به حسگر اثر انگشت و همچنین گواهینامه (IP67) مقاوم در برابر آب حتی در عمق 1.5 متری و مدت زمان 30 دقیقه می باشند. (البته ناگفته نماند که این گوشی ضد آب نبوده بلکه در مقابل رطوبت و آب گرفتگی مقاومت دارد.)

 

 ویژ گی های سخت افزاری و سیستم عامل:

اپل از لحاظ سخت افزاری امکانات گوشی آیفون 7 را نسبت به مدل های قبلی ارتقاء داده است، بطوریکه وظیفه پردازش اطلاعات بر عهده یک تراشه 64 بیتی و 4 هسته ای تراشه (A10) به همراه 3 گیگابایت رم می باشد، از سوی دیگر سرعت نرم افزاری آیفون 7 به نوعی دوبرابر نسل قبلی شده که این موضوع در مواردی همچون اجرای بازی یا حتی استفاده از دوربین به شدت خودنمایی می کند.

فناوری پردازنده مرکزی این گوشی به عنوان اولین پردازنده در (Device)ها به شمار می رود که از فناوری بزرگ کوچک استفاده می کند و دارای مزیت هایی همچون افزایش سرعت عملکرد گوشی و کاهش مصرف باتری می باشد، بنابراین می توان به جرات اعلام کرد که هفتمین نسل از خانواده آیفون حداقل به مدت 5 سال توانایی رقابت با رقیبان موجود در بازار از لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را خواهد داشت.

پیشرفت دیگری که در گوشی iphone 7 شاهد آن هستیم، بهره مندی آن از دو اسپیکر استریو با کیفیت فوق العاده که می توان از آن به عنوان یک اسپیکر پرتابل استفاده کرد، از سوی دیگر خبر خوش برای علاقمندان به خانواده آیفون ارتقاء ظرفیت اسمی باتری در آیفون 7 است که با ظرفیت 1960 میلی آمپرساعت و تنها یک بار شارژ می توانید در حدود 4 ساعت و 10 دقیقه به تماشای ویدیو، حدود 1 ساعت و 20 دقیقه بازی، حدود 14 ساعت مکالمه مداوم، مدت 6 ساعت و 10 دقیقه وب گردی با اتصال به وای فای و همچنین حدود 1 روز و 18 ساعت به گوش دادن مداوم به موسیقی بپردازید.

و اما سیستم عامل بکار رفته در این گوشی نیز نسخه دهم از سیستم عامل اختصاصی اپل یعنی (ios) است که خیال کاربر را در هنگام اجرای عملیات نرم افزاری سنگین همچون بازی یا اجرای همزمان چند نرم افزار راحت کرده است.

نتیجه گیری:

اپل در طراحی و تولید دهمین نسل از گوشی های خود به دلیل بهبود فوق العاده چشم گیر امکانات نسبت به نسل های قبلی، به نوعی با اطمینان خاطر کامل علاقمندان را دعوت به انتخاب و خرید بدون ریسک گوشی آیفون 7 می کند ولی در انتها می توان یک مزیت و یک ضعف عمده در این گوشی بیان کرد که مزیتش بکارگیری جدیدترین و بروزترین سیستم عامل و نقطه ضعفش حذف جک 3.5 میلی متری صدا از ساختار ظاهری این گوشی است،